Specyfikacja plików XML

Specyfikacja plików XML dla wymiany danych produktowych

Integracja

Integracja oferty sklepu z serwisem odbywa się za pomocą pliku XML, który zawiera wszystkie informacje na temat oferowanych przez sklep produktów. Przygotowanie pliku zgodnie z poniższymi wytycznymi przyspieszy proces integracji i umożliwi skuteczne umiejscowienie produktów w odpowiednich kategoriach.

Warunki integracji

  • Każdy produkt musi posiadać stronę z osobnym adresem URL.
  • Każdy produkt na stronie sklepu musi mieć podaną nazwę oraz cenę brutto (w preferowanej walucie).
  • Każdy produkt musi być przyporządkowany do jednej kategorii.
  • Dane produktów w pliku XML muszą zgadzać się z danymi podawanymi na stronie sklepu.

Ogólne wymagania techniczne

  • Plik XML powinien być dostępny pod stałym adresem URL.
  • Zmiany ścieżki dostępu do pliku powinny być zgłaszane z wyprzedzeniem.
  • Dostęp do pliku nie powinien być ograniczony czasowo lub zablokowany.
  • Nie zaleca się zabezpieczania plików XML hasłem. Zamiast tego sugeruje się użycie skomplikowanego adresu lokalizacji.
  • Plik XML będzie wczytywany przez robota serwisu w celu integracji nowych ofert oraz aktualizacji cen. Wczytywanie może mieć miejsce także w dzień.
  • Adresy IP, z których najczęściej czytane są pliki XML, mogą ulec zmianie, dlatego nie zaleca się ograniczania dostępu do pliku dla określonych numerów IP.

Kodowanie pliku

  • Kodowanie pliku musi być zgodne z XML w wersji 1.0.
  • Kodowanie znaków musi być zgodne z UTF-8 lub ISO-8859-2.
  • Cały plik musi być zgodny z tylko jednym standardem kodowania.

Specyfikacja jest ogólna i może wymagać dostosowania do konkretnych wymagań poszczególnych serwisów. W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości, zalecamy kontakt z odpowiednim zespołem wsparcia technicznego.

Przykładowy plik XML

📘

Wskazówka

Specyfikacja przedstawiona poniżej stanowi tylko przykład. Jeśli Twój sklep internetowy posiada już feed produktowy zawierający dane zgodne z tym przykładem, ale w innej strukturze lub pod innymi nazwami, możesz go użyć bez konieczności tworzenia nowego pliku.

Dodatkowo, jeśli przygotowujesz feed dla Lamoda.pl, pamiętaj, że powinien on zawierać dodatkowe informacje, takie jak: rozmiar, kolor, płeć. Przykład feeda produktowego dla Lamody znajdziesz tutaj: Specyfikacja plików XML - Lamoda

Poniżej znajduje się dokumentacja dla pliku XML, który opisuje dane produktów w sklepie internetowym. Plik XML ma następującą strukturę:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xmldata>
    <version>13.0</version>
    <time>2023-12-01-23-30</time>
    <data>
        <item>
            <compid>0123abc</compid>
            <catpath>Komputery / Podzespoły komputerowe / Karty graficzne / ATI</catpath>
            <photo>http://www.sklep.pl/zdjecie_produktu_1.jpg</photo>
            <photo>http://www.sklep.pl/zdjecie_produktu_2.jpg</photo>
            <url>http://www.sklep.pl/0123abc.php</url>
            <vendor>Sapphire</vendor>
            <name><![CDATA[Sapphire Radeon 9600 Pro 128bitów 128MB]]></name>
            <price>240.20</price>
            <partnr>11584-00-90G</partnr>
            <desclong><![CDATA[Radeon 9600 PRO to następca legendarnej, znakomitej serii 9500/9500Pro.
Karta posiada mniejszą ilość potoków renderujących od 9500Pro, bo zaledwie 4 z jedną jednostką
teksturującą na potok, ale za to udostępnia wysokie taktowanie GPU (wersja Advantage posiada
niższe taktowanie pamięci).]]> </desclong> <availability>24</availability>
            <ean>1234567890123</ean>
        </item>
    </data>
</xmldata>

Definicje poszczególnych znaczników

<xmldata> - Znacznik, który zawiera całą resztę danych w pliku XML​1​.

<version> - Znacznik, który określa wersję danych XML. W powyższym przykładzie wersja to "13.0"​.

<time> - Znacznik zawierający datę i czas wygenerowania danych XML. Dostępny format daty to RRRR-MM-DD, a czasu to GG-MM​6​.

<item> - Każdy produkt w pliku XML jest reprezentowany jako . Wszystkie dane dotyczące produktu są zawarte pomiędzy znacznikami i ​7​.

<compid> - Unikalny identyfikator dla każdego produktu. Maksymalna liczba znaków wynosi 200

<catpath> - Znacznik określa ścieżkę kategorii, do której należy produkt. Jest to hierarchia kategorii oddzielona znakami "/".

<photo> - Znacznik, który określa adres URL do zdjęć produktu. Można podać więcej niż jedno zdjęcie.

<url> - Znacznik określający adres URL strony produktu.

<vendor> - Znacznik określający nazwę producenta produktu.

<name> - Znacznik określający nazwę produktu.

<price> - Znacznik określający cenę produktu.

<partnr> - Znacznik określający unikalny kod produktu nadany przez producenta. *

<desclong> - Znacznik określający długi opis produktu.

<ean>- Znacznik oznaczający Europejski Numer Artykułu (kod kreskowy), międzynarodowy standard identyfikacji produktu. *

* oferty muszą zawierać chociaż jeden wypełniony znacznik