Tworzenie nowej kampanii

Ustawienia wysyłki

Pierwszym krokiem do utworzenia nowej kampanii w usługach Mailingi lub Poczta Inbox są "Ustawienia wysyłki". Określasz tu:

  1. nazwę kampanii - jest widoczna tylko dla Ciebie,
  2. budżet - maksymalna kwota, jaką chcesz przeznaczyć na wysyłkę,
  3. okres trwania - czas, w którym będzie realizowana kampania,
  4. targetowanie - odbiorcy, do których chcesz dotrzeć.

Na podstawie podanego budżetu, okresu trwania oraz targetowania szacujemy liczbę odbiorców, do których dotrzesz. Zobaczysz ją w prawej kolumnie. Jest tam także informacja o maksymalnej liczbie odbiorców, czyli wszystkich użytkownikach, którzy pasują do określonego przez Ciebie targetowania.

Szczegóły kampanii

Po wybraniu kryteriów targetowania i określeniu budżetu, przejdź do "Szczegółów kampanii". Wypełnij poniższe pola.

  1. Nadawca – wpisz nazwę swojej firmy lub marki. Nadawca będzie wyświetlany w skrzynce odbiorczej adresatów kampanii.
  2. Adres e-mail nadawcy (wyłącznie usługa Mailingi) – jeśli chcesz, by odbiorcy mogli odpowiedzieć na Twój mail, zaznacz tę opcję i wpisz adres e-mail.
  3. Logo – zostanie wyświetlone w skrzynce odbiorczej obok nadawcy. Nie jest to element obowiązkowy, ale jego dodanie zwiększa atrakcyjność mailingu i może poprawić jego skuteczność. Pamiętaj, że logo powinno być przygotowane w formacie .svg! Dowiedz się więcej
  4. Wiadomości - to treść, którą zobaczą użytkownicy w skrzynce odbiorczej. Możesz stworzyć wiele wariantów tytułów i podtytułów. Skuteczniejsze będziemy pokazywać z większą częstotliwością. Dowiedz się więcej
    1. Tytuł wiadomości – wpisz tytuł Twojej wiadomości, jaki odbiorcy zobaczą w swojej skrzynce. Jest to kluczowy element wpływający na skuteczność kampanii. Możesz użyć emotikonów wybierając je z dostępnej bazy.
    2. Podtytuł wiadomości – jest rozszerzeniem tytułu wiadomości, pojawi się bezpośrednio pod nim i będzie widoczny dla odbiorcy. Możesz użyć emotikonów wybierając je z dostępnej bazy.
  5. Stopka wiadomości (wyłącznie usługa Mailingi) – ten element zawiera dane teleadresowe nadawcy i wyświetli się pod kreacją mailingową. Dane w tym miejscu uzupełniane są automatycznie na podstawie informacji wypełnionych uprzednio w "Profilu firmy". Możesz zmodyfikować dane w tym polu, jednak nie wprowadzaj tu innych treści niż dane teleadresowe.
☝️

Uwaga

Większość użytkowników sprawdza pocztę na urządzeniach mobilnych, dlatego sprawdź, jak Twoja wiadomość będzie wyglądała w wersji moblinej, używając zakładek nad oknem podglądu.

Co dalej?

Jeśli tworzysz kampanię Poczta Inbox, przejdź do podsumowania, sprawdź poprawność konfiguracji i wyślij kampanię do weryfikacji.

Jeśli tworzysz kampanię mailingową, przejdź do kroku "wybierz szablon" i rozpocznij tworzenie kreacji lub prześlij własną kreację .