FAQ - RMN
Czy na stronie potrzebny jest Pixel?
Tak, aby sklep mógł skorzystać z usługi Retail Media Network, musi umieścić na wszystkich swoich stronach Pixel (w formie "Ad & Pixel") - zgodnie z instrukcją integracji.
Skąd wiadomo, czy można wyświetlić reklamę na sklepie?
We wszystkich reklamach wyświetlamy wyłączenie oferty ze sklepu – bazując na feedzie produktowym przekazanym przez sklep. Ponadto wszystkie produkty z reklam kierują wyłącznie na strony tego sklepu i nigdy nie wyprowadzą użytkownika na zewnątrz – poza sklep.
Czy sklep ma prawo odmówić wyświetlenia reklamy w jakimś miejscu serwisu lub jakiegoś producenta?
Wszystkie reklamy są wstawiane na stronie samodzielnie przez sklep na podstawie dostarczonej przez nas dokumentacji albo z pomocą RASP w porozumieniu ze sklepem i po wcześniej wyraźnej akceptacji ze strony sklepu. W obu przypadkach sklep ma pełne możliwości decydowania, w których miejscach chce wyświetlać reklamy, a w których nie.
Jeśli natomiast chodzi o reklamy wybranych producentów, to sklep może wykluczyć produkty, których nie chce widzieć w reklamach. W tym celu wystarczy, że nie umieści ich w feedzie produktowym. Warto również jeszcze raz podkreślić, że wszystkie produkty z reklam będą kierować do stron znajdujących się bezpośrednio w sklepie – na podstawie informacji z feeda produktowego – a nie do strony producenta.
Jaki jest format i waga banerów?
Każda reklama Promo Banner może zawierać niewielkie zdjęcia ofert pochodzące bezpośrednio ze sklepu (na podstawie informacji z feeda produktowego). Szczegółowy wygląd tych reklam może się z biegiem czasu nieco zmieniać, aby zapewnić jak najlepsze efekty z emisji kampanii.
W przypadku Sponsored Product reklamy powinny być wizualnie dopasowane do wyglądu pozostałych produktów na listach, w których się wyświetlają z odpowiednim oznaczeniem wskazującym, że mamy do czynienia z ofertą sponsorowaną.
Czy reklamy nie spowolnią strony?
Nasze reklamy są ładowane w sposób w pełni asynchroniczny, tzn. nie wstrzymują wyświetlania normalnych elementów strony. Sama kreacja reklamowa wyświetla się w odizolowanym środowisku (iframe), aby nie zaburzyć działania strony. Skrypt "Ad & Pixel" jest kompatybilny z mechanizmem Back/forward cache wbudowanym w nowoczesne przeglądarki internetowe, dzięki czemu strony sklepu mogą wyświetlać się błyskawicznie przy nawigacji w witrynie.
Co to jest ruch sztuczny i jak go weryfikujemy?
Ruch sztuczny to wszelkie odwiedziny strony internetowej, które nie pochodzą od realnych użytkowników, lecz są generowane automatycznie lub ruch jest sztucznie zawyżany w celu wpłynięcia na statystyki. Do takiego ruchu zaliczamy m.in.: wejścia wygenerowane przez boty lub skrypty, odwiedziny z serwerowni, które nie mają związku z realnym zachowaniem konsumentów, ruch z farm kliknięć (tzw. click farms) lub inne nienaturalne źródła, które nie pochodzą od realnych użytkowników. Taki ruch może zawyżać statystyki i zniekształcać efekty kampanii.
Sklepy są rozliczane w oparciu o statystyki RASP lub statystyki zewnętrzne. RASP zastrzega sobie prawo do zmniejszenia kwoty rozliczenia w przypadku wykrycia sztucznego ruchu. W przypadku rozliczenia w oparciu o statystyki zewnętrzne, przeprowadzamy weryfikację tych statystyk ze statystykami RASP, ustalamy procent nieprawidłowego ruchu, a następnie metodą proporcji odejmujemy nieprawidłowy ruch od statystyk zewnętrznych.
Updated about 22 hours ago