Targetowanie kampanii

Targetowanie to mechanizm pozwalający definiować, którym użytkownikom pokażemy kampanię reklamową. Dzięki niemu określisz pożądaną grupę odbiorców, co pozwoli na lepsze wykorzystanie budżetu i zwiększy efektywność kampanii.

Kryteria targetowania

Płeć, wiek, lokalizacja

  1. Wiek - możesz określić, w jakim wieku będą odbiorcy kampanii w przedziale od 18 do 99 lat.
  2. Płeć - możesz ograniczyć odbiorców do kobiet lub mężczyzn
  3. Lokalizacja- możesz zawęzić grupę odbiorców do wybranych:
    1. miast
    2. województw
    3. wielkości miejscowości
☝️

Uwaga

nie można stosować jednocześnie więcej niż jednego typu kryterium lokalizacji (np. miasto + województwo) — musisz wybrać jeden poziom.

Jeśli w targetowaniu wykorzystasz kombinację powyższych kryteriów, kampanię zobaczą wyłącznie ci użytkownicy, którzy pasują do każdego z nich.

📘

Przykład

W targetowaniu kampanii wybrałeś:

  • Wiek: między 18 a 35 lat
  • Płeć: mężczyźni
  • Miasta: Kraków i Warszawa

Twoją kampanię zobaczą wyłącznie użytkownicy, którzy są mężczyznami w wieku od 18 do 35 lat i mieszkają albo w Krakowie, albo w Warszawie.

Zainteresowania

  • Możesz wybrać spośród setek dostępnych zainteresowań, pogrupowanych tematycznie.
  • Jeśli wybierzesz wiele zainteresowań, reklama zostanie pokazana użytkownikom, którzy mają co najmniej jedno z wybranych zainteresowań (logika OR).
📘

Przykład

W targetowaniu kampanii wybrałeś:

  • Płeć: mężczyźni
  • Miasta: Kraków i Warszawa
  • Zainteresowania: moda męska, sprzęt elektroniczny

Twoją kampanię zobaczą wyłącznie użytkownicy, którzy są mężczyznami i mieszkają albo w Krakowie, albo w Warszawie. Muszą interesować się też modą męską lub sprzętem elektronicznym (albo jednym i drugim równocześnie).

Wykluczenia

  • Wykluczenia pozwalają określić, do których użytkowników nie chcesz wysłać kampanii.
  • Jeżeli użytkownik ma którekolwiek z wykluczonych cech, nie zobaczy reklamy.
  • Stosuj ostrożnie wykluczenia — mogą one znacząco zmniejszyć zasięg, jeśli są zbyt restrykcyjne.

Zmiana targetowania po zapisaniu kampanii

Zmiany w targetowaniu możesz wprowadzać w dowolnym momencie, także po uruchomieniu kampanii.