Targetowanie kampanii
Targetowanie to mechanizm pozwalający definiować, którym użytkownikom pokażemy kampanię reklamową. Dzięki niemu określisz pożądaną grupę odbiorców, co pozwoli na lepsze wykorzystanie budżetu i zwiększy efektywność kampanii.
Kryteria targetowania
Płeć, wiek, lokalizacja
- Wiek - możesz określić, w jakim wieku będą odbiorcy kampanii w przedziale od 18 do 99 lat.
- Płeć - możesz ograniczyć odbiorców do kobiet lub mężczyzn
- Lokalizacja- możesz zawęzić grupę odbiorców do wybranych:
- miast
- województw
- wielkości miejscowości
Uwaganie można stosować jednocześnie więcej niż jednego typu kryterium lokalizacji (np. miasto + województwo) — musisz wybrać jeden poziom.
Jeśli w targetowaniu wykorzystasz kombinację powyższych kryteriów, kampanię zobaczą wyłącznie ci użytkownicy, którzy pasują do każdego z nich.
PrzykładW targetowaniu kampanii wybrałeś:
- Wiek: między 18 a 35 lat
- Płeć: mężczyźni
- Miasta: Kraków i Warszawa
Twoją kampanię zobaczą wyłącznie użytkownicy, którzy są mężczyznami w wieku od 18 do 35 lat i mieszkają albo w Krakowie, albo w Warszawie.
Zainteresowania
- Możesz wybrać spośród setek dostępnych zainteresowań, pogrupowanych tematycznie.
- Jeśli wybierzesz wiele zainteresowań, reklama zostanie pokazana użytkownikom, którzy mają co najmniej jedno z wybranych zainteresowań (logika OR).
PrzykładW targetowaniu kampanii wybrałeś:
- Płeć: mężczyźni
- Miasta: Kraków i Warszawa
- Zainteresowania: moda męska, sprzęt elektroniczny
Twoją kampanię zobaczą wyłącznie użytkownicy, którzy są mężczyznami i mieszkają albo w Krakowie, albo w Warszawie. Muszą interesować się też modą męską lub sprzętem elektronicznym (albo jednym i drugim równocześnie).
Wykluczenia
- Wykluczenia pozwalają określić, do których użytkowników nie chcesz wysłać kampanii.
- Jeżeli użytkownik ma którekolwiek z wykluczonych cech, nie zobaczy reklamy.
- Stosuj ostrożnie wykluczenia — mogą one znacząco zmniejszyć zasięg, jeśli są zbyt restrykcyjne.
Zmiana targetowania po zapisaniu kampanii
Zmiany w targetowaniu możesz wprowadzać w dowolnym momencie, także po uruchomieniu kampanii.
Updated about 6 hours ago