Modele rozliczeniowe
W usłudze Seller możesz wybrać jeden z dwóch modeli rozliczeniowych:
- CPS – zapłacisz prowizję od konwersji, czyli sprzedaży, do której doprowadziliśmy wyświetlając reklamy Twoich ofert.
- CPC – zapłacisz za każde kliknięcie w reklamę, przekierowujące do Twojego sklepu.
Wysokość stawek CPS lub CPC określasz samodzielnie w konfiguracji usługi. Stawki nie mogą być mniejsze od wartości minimalnych, które różnią się w zależności od branży.
UwagaNiezależnie od wybranego modelu rozliczeniowego, musisz zainstalować w sklepie Pixel konwersji, by korzystać z usługi Seller. Jest on niezbędny do optymalnego wyświetlania Twoich ofert w reklamach.
Na co wpływa wysokość stawek?
Skuteczność reklam w usłudze Seller jest bezpośrednio związana z wysokością stawek CPS lub CPC. Im wyższe, tym większa szansa, że Twoje reklamy będą pokazane potencjalnym kupującym.
Twoje reklamy będą konkurować o wyświetlenie z reklamami innych sklepów korzystających z usługi Seller oraz innymi reklamami wyświetlanymi na stronach RAS Polska i naszych partnerów.
Za każdym razem, gdy użytkownik internetu wchodzi na stronę, wyszukujemy oferty, którymi może być zainteresowany. O tym, która z nich zostanie wyświetlona decydujemy w procesie licytacji, w której bierzemy pod uwagę między innymi: dopasowanie oferty do zainteresowań użytkownika, jakość oferty oraz stawkę, którą określasz w konfiguracji usługi.
Model rozliczenia CPC
W modelu CPC płacisz za każde kliknięcie w reklamę. Koszt kliknięcia jest zawsze równy wartości, jaką określiłeś podczas konfiguracji usługi. Każde kliknięcie zwiększa wykorzystanie średniego budżetu dziennego.
Model rozliczenia CPS
W modelu CPS pobieramy prowizję od konwersji, czyli sprzedaży, do której doszło po kliknięciu w reklamę wyświetlaną w ramach usługi Seller.
Gdy klient dokonał zakupu na Twojej stronie, sprawdzamy, czy w ciągu 30 dni poprzedzających zakup kliknął on w reklamę, która promowała Twój asortyment. Jeśli znajdziemy powiązanie, zliczymy konwersję – zobaczysz ją w raportach usługi, a my naliczymy prowizję od wartości sprzedaży według wzoru:
koszt transakcji (prowizja) = stawka CPS x kwota transakcji
Każda naliczona prowizja zwiększa wykorzystanie twojego budżetu.
UwagaW modelu CPS konwersje zliczane są do 30 dni od kliknięcia w reklamę. Jeśli klient kliknął w reklamę pod koniec miesiąca kalendarzowego a zakupu dokonał w kolejnym miesiącu, to prowizja zostanie naliczona w drugim miesiącu. Opłata zostanie naliczona również wtedy, gdy wyłączysz usługę Seller przed rozpoczęciem drugiego miesiąca.
Ograniczenia dla modelu CPS
Jeśli chcesz rozliczać się w modelu CPS, miesięczna liczba transakcji w Twoim sklepie powinna być większa od 80. Jeśli nie spełniasz tego wymogu, rekomendujemy wybranie modelu CPC. Gdy wybierzesz model CPS możemy wstrzymać wyświetlanie Twoich ofert lub dezaktywować usługę Seller.
Jeśli w pierwszym miesiącu korzystania z usługi wykorzystanie budżetu miesięcznego nie będzie większe od 20%, wyświetlanie Twoich ofert może zostać wstrzymane.
Updated about 2 months ago