Budżety
Średni budżet dzienny
Średni budżet dzienny to kwota, jaką chcesz przeznaczyć dziennie reklamę w usłudze Seller. W niektóre dni wydasz mniej, a w inne więcej. Będziemy jednak tak optymalizować wyświetlanie reklam, by w ciągu miesiąca nie przekroczyć podanej przez Ciebie wartości średniego budżetu dziennego pomnożonej przez liczbę dni w miesiącu (budżet miesięczny).
Budżet miesięczny
Budżet miesięczny to suma średnich budżetów dziennych w miesiącu kalendarzowym. W pierwszym miesiącu korzystania będzie on równy podanej przez ciebie stawce pomnożonej przez liczbę dni, w które usługa była aktywna
Przykład
Włączasz usługę Seller 10 dni przed jego końcem miesiąca ustawiając 50 zł średniego budżetu dziennego. Kolejny miesiąc kalendarzowy ma 31 dni.
- W pierwszym miesiącu budżet miesięczny wyniesie 500 zł (10 x 50 zł)
- W kolejnym miesiącu wyniesie 1550 zł (31 x 50 zł)
Budżet miesięczny może zostać przekroczony, ale:
- w modelu CPC nigdy nie zapłacisz więcej niż budżet miesięczny powiększony o 10%.
- w modelu CPS nigdy nie zapłacisz więcej niż budżet miesięczny powiększony o 50%.
W przypadku modelu CPS budżet miesięczny może zostać przekroczony, gdy jego wartość będzie zbyt niska względem ceny produktów, które sprzedajesz lub wartości prowizji, którą określiłeś. Ustalając go weź pod uwagę średnią wartość zamówienia w Twoim sklepie.
Przykład
Włączyłeś usługę Seller z minimalnym średnim budżetem dziennym: 30 zł i wartością CPS 10%. Miesiąc ma 30 dni.
- Twój budżet miesięczny wynosi 900 zł (30 x 30 zł)
W pierwszym tygodniu dzięki usłudze Seller uzyskałeś pięć transakcji, każda o średniej wartości 1500 zł.
- Wykorzystałeś 750 zł budżetu miesięcznego, bo: 10% x 1500 zł x 5 = 750 zł
W drugim tygodniu sprzedałeś jeden produkt o wartość 5000 zł
Przekroczyłeś budżet miesięczny o 350 zł, bo:
- wartość prowizji w pierwszym tygodniu wynosi 750 zł
- wartość prowizji w drugim tygodniu wynosi 500 zł (10% x 5000 zł)
- suma prowizji wynosi 1250 zł a twój budżet to 900 zł
W takim wypadku wyświetlanie reklam zostanie wstrzymane do końca miesiąca. Jeśli powstaną kolejne konwersje po zatrzymaniu wyświetlania reklam, twoje wydatki wzrosną, jednak nigdy nie przekroczą 1350 zł (900 zł budżetu miesięcznego powiększone o 50%).
Zmiana średniego budżetu dziennego
Budżet dzienny możesz modyfikować. Wprowadzone zmiany będą obowiązywać od kolejnej doby i wpłyną na budżet miesięczny.
Przykład
Pierwszego dnia miesiąca włączyłeś usługę ustawiając 50 zł średniego budżetu dziennego. 15 dnia miesiąca zmieniłeś jego wartość na 100 zł. Miesiąc ma 30 dni. Budżet miesięczny wyniesie 2250 zł, ponieważ:
- Od 1 do 15 dnia miesiąca stawka to 50 zł. 15 x 50 = 750 zł
- Od 16 do 30 dnia miesiąca stawka to 100 zł. 15 x 100 = 1500 zł
Budżet dzienny a wyświetlanie reklam
Każda konwersja (w modelu CPS) lub każde kliknięcie (w modelu CPC) zwiększają wykorzystanie średniego budżetu dziennego. Gdy zostanie on przekroczony, wyświetlanie Twoich ofert zostanie wstrzymane do kolejnej doby.
Gdy budżet miesięczny zostanie wykorzystany, wyświetlanie reklam zostanie wstrzymane do kolejnego miesiąca. W każdej chwili możesz jednak zwiększyć średni budżet dzienny, zwiększając równocześnie budżet miesięczny.
Updated about 2 months ago